duminică, 5 august 2012

Călător prin Madrid (partea I)

 Data publicarii:07 aprilie 2012   |  Autor: BusinessMagazin

  Unul dintre cele mai frumoase oraşe europene, Madridul este locul unde mă întorc întotdeauna cu mare plăcere. Vă întrebaţi poate ce este atât de special la acest oraş? Ca să mă înţelegeţi am să vă povestesc ultima mea vizită.
Roxana Bălcescu este co-proprietar al agenţiei de turism şi evenimente CMB Travel
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Unul dintre cele mai frumoase oraşe europene, Madridul este locul unde mă întorc întotdeauna cu mare plăcere. Vă întrebaţi poate ce este atât de special la acest oraş? Ca să mă înţelegeţi am să vă povestesc ultima mea vizită.
Am plecat undeva pe la sfârşitul lunii ianuarie anul acesta. În Bucureşti începuseră gerurile năprasnice de -18 grade. Eu am luat un zbor cu TAROM, însă puteţi ajunge direct şi cu Blue Air, Wizz Air, iar din vară se va putea călători şi cu Vueling, o companie low-cost spaniolă. Spre stupefacţia mea, în Madrid erau cam 18-20 de grade, deci vă închipuiţi ce fericită am fost.
Am aterizat pe aeroportul Barajas din Madrid şi, după ce mi-am luat bagajele, am luat transferul privat care mă aştepta să mă ducă la locul unde îmi făcusem cazarea - un apartament situat chiar în centru. Distanţa de la aeroport în centru este de 15 km, iar ca timp de transfer de la aeroport până la apartamentul unde aveam cazarea mi-a luat cam 20 de minute şi a costat 50 de euro pe un sens. Acest transfer privat îl puteţi închiria de la agenţiile de turism. Preţul variază între 50 şi 55 euro. O variantă mai ieftină semi-privată ar fi varianta shuttle bus-ului şi v-ar costa între 19 euro pe un sens, deci cam 38-39 euro dus-întors pentru o persoană.
Cu toate acestea, dacă doriţi să mergeţi pe o variantă super ieftină, luaţi metroul linia 8 direct din terminalul 2 sau terminalul 4. Costul este cam 2 euro pe sens, iar timpul estimat este cam 40 de minute. Nu vă sfătuiesc însă să folosiţi acest mijloc de transport dacă aveţi bagaje şi mai ales atenţie la hoţii de buzunare care sunt peste tot. Eu am ales transferul privat şi am ajuns în 20 de minute la adresa pe care o indicasem. De circa 3 ani îmi închiriez un frumos apartament de 4 stele cu 2 camere chiar în punctul zero al oraşului denumit "SOL".

Să nu credeţi că hotelurile nu sunt bune în Madrid, sunt chiar foarte bune, însă aleg această formulă pentru că este extrem de convenabilă la preţ în perioade de târg sau manifestări speciale gen conferinţe, congrese mari, tariful pe noapte fiind undeva cu 30% până la 40% mai puţin decât la un hotel de acelaşi calibru. Dacă însă doriţi o recomandare de hoteluri în Madrid, încercaţi la 4 stele Tryp Cibeles, Tryp Amassador, Vincci Capitol, Senator Gran Via sau Senator Spa, iar la 5 stele veţi fi încântaţi de Urban Hotel, Villa Real, Villa Magna, Westin sau Ritz. Prin urmare, m-am cazat, mi-am lăsat bagajele şi, pentru că era prea cald faţă de cum eram eu îmbrăcată şi înfofolită, am plecat la cumpărături ca să îmi cumpăr o geacă şi să pot bântui prin oraş. Prima oprire am făcut-o la El Corte Ingles - un magazin super cunoscut în Spania, echivalent al galeriilor Lafayette în Franţa sau al Macy's în SUA.
Un Corte Ingles se găseşte chiar în Sol, aşa încât am făcut fix 5 minute de acasă până la magazin şi am început să mă vântur prin magazine, uluită fiind de oferta de super reduceri (evident, mă nimerisem chiar în perioada ieftinirilor de sezon). Am luat magazinele la rând, apoi am ieşit şi am luat la picior cam toate magazinele pe o rază de 2 km, pe toate străduţele importante din Sol până în Gran Via. Până la urmă mi-am cumpărat ceva, m-am dus acasă şi m-am schimbat, mi-am pus o pereche de pantofi comozi şi gata de drum.

Îmi făcusem un itinerariu pe patru zile şi vizam în primul rând să vizitez centrul vechi al oraşului cu Plaza Mayor, Palatul Regal, Catedrala Almudena şi, bineînţeles, muzeele Prado, Reina Sofia şi Thyssen-Bornemisza. Dacă aveţi însă mai mult timp, v-aş sfătui să luaţi în calcul şi excursii de câte o zi la Toledo, Avilla şi Segovia, valle de Los Caidos sau Cuenca.
Conform itinerariului stabilit, m-am pus pe umblat, nu înainte de a bea o delicioasă cafea pe terasa cunoscutului restaurant-cafenea "Cafe de Oriente". Am savurat atât cafeaua, cât şi încântătoarea perspectivă a palatului stând şi pierzând timpul, cum se spune pe româneşte. Mi-am făcut mai apoi curaj şi am vizitat Palatul. Preţul unui bilet este de 8 euro fără ghid şi 10 cu ghidaj. Copiii sub 5 ani au intrarea liberă.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu