duminică, 5 august 2012

Pe urmele „Naşului" în Sicilia

 Data publicarii:06 iunie 2012   |  Autor: BusinessMagazin

  Nu puţini sunt aceia care au vizionat filmul “Naşul”, ecranizare a celebrei cărţi omonime, The Godfather, scrisă de Mario Puzzo, adaptată ulterior cinematografic sub regia lui Francis Ford Coppola. Dar poate că nu toată lumea ştie că acestea se leagă indispensabil de minunata insulă a Italiei, Sicilia.
de Roxana Bălcescu, co-proprietar al agenţiei de turism şi evenimente CMB Travel
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

La vremea sa, cartea m-a impresionat, iar filmul, care îi are în distribuţie pe Marlon Brando şi Al Pacino, m-a dat gata.

Purtând imaginile filmului în minte, m-am decis să plec pe urmele renumitei familii Corleone în Sicilia, locul de origine al eroilor, cu gândul de a vedea cu proprii ochi unde s-au filmat cadre importante ale acestei capodopere cinematografice.

"Faima Siciliei" a fost purtată ani de-a rândul de către Mafie, care a dominat insula, însă, odată cu limitarea drastică a puterii acesteia, imaginea turistică a Siciliei a explodat.

Sicilia este cea mai mare insulă din Marea Mediterană şi este considerată cea mai multiculturală zonă din Europa. Condusă pe rând de către romani, normanzi, greci, bizantini şi arabi, insula este încărcată de vestigii istorice.Puteţi ajunge în Sicilia cu maşina proprie, cu trenul şi pe calea aerului. Dacă veniţi cu maşina, puteţi lua ferry-ul din mica localitate calabreză Villa San Giovani până în Messina. Posibilităţile de transport cu trenul sunt multiple, cu rute directe din Napoli sau Roma. Atât trenul, cât şi maşina sunt încărcate pe ferry, iar în numai o jumătate de oră, traversând strâmtoarea Messina, aţi ajuns în Sicilia.
Pe cale aeriană aveţi câteva opţiuni: Blue Air şi Wizz Air cu zbor direct, Alitalia via Roma cu aterizare în Catania sau Alitalia via Roma şi Lufthansa via München cu aterizare în Palermo.

Având la sud-vest Tunisia şi la sud micuţa insulă Malta, Sicilia este o extensie a munţilor Apenini, separată de continent prin Strâmtoarea Messina. Oraşele importante sunt: Palermo (nord-vest), Catania (centru-est), Messina (nord-est), Siracusa (sud-est), Marsala şi Trapani (vest) şi Taormina (nord-est).Eu am preferat să vin cu compania Alitalia, prin Roma, pentru că la retur am dorit să fac un stopover în capitala italiană, pentru alte 3 zile de vacanţă. Stopover-ul nu este altceva decât întreruperea unei călătorii prin punctul de tranzit, în cazul meu Roma. Este o bună oportunitate de a combina, pentru o sumă nesemnificativă în plus, două destinaţii într-una singură.

Am aterizat în Catania. Mi-am închiriat o maşină pe care am preluat-o de la aeroport şi cu GPS-ul în funcţiune m-am îndrep-tat către celebra staţiune litorală Taormina. Am străbătut circa 54 de kilometri şi în numai o oră am ajuns. Începea astfel incursiunea mea de 7 zile în Sicilia. Am ales să mă cazez în Taormina, nu pentru că este cea mai cunoscută staţiune din Sicilia, ci şi datorită faptului că de aici eram foarte aproape de scena filmului.Mi-am dedicat aşadar o zi pentru a vizita micile oraşele Savoca şi Forza d'Agro, locurile unde s-au filmat părţi din film. Cele două orăşele sunt situate la mică distanţă de Taormina, la circa 30 de km, adică 20 de minute cu maşina. Locurile sunt deosebit de pitoreşti şi păstrează atmosfera siciliană autentică. Am refăcut, pe jos, acelaşi drum pe care Michael Corleone (Al Pacino), împreună cu prima sa soţie Apollonia, l-au parcurs de la biserica Santa Lucia din Savoca până la barul Vitelli, acolo unde au celebrat, în film, nunta. Şi vă asigur că veţi fi impresionaţi de acest loc. Nu m-am putut abţine să nu mă aşez la o masă şi să savurez un pahar de "Limoncello", admirând locul şi fotografiile de pe pereţi.

Pretextul vizitei mele fiind atins, m-am concentrat în următoarele zile pe descoperirea minunatei insule. În Sicilia totul este istorie şi dacă veniţi aici vă recomand să vizitaţi situl arheologic "Valea Templelor" din Agrigento, Siracusa cu ruinele greceşti, micul orăşel Noto, situat în sud-estul insulei, faimos pentru arhitectura barocă, dar şi oraşul-staţiune Cefalu, a cărui populaţie aproape că se triplează pe timpul verii, asta datorită miilor de turişti care poposesc aici. Rezervaţi-vă timp şi pentru Palermo. Veţi găsi un oraş haotic, înţesat de clădiri înalte şi aglomerate, construite în mare parte în epoca pe când Mafia domnea asupra oraşului. Poate din acest motiv oraşul nu excelează printr-o arhitectură deosebită.

Cu toate acestea, Palermo este un oraş viu, care reflectă istoria sa complexă. Centrul medieval al oraşului este plin de magazine şi ateliere meşteşugăreşti. La numai 7 km de oraş se află Monreale Catedrala şi Mânăstirea Benedictina, două edificii istorice construite de William al II-lea. Trebuie să le vedeţi! Acestea sunt doar unele dintre obiectivele importante ale insulei pentru care merită să vă faceţi timp să le vizitaţi. Alegeţi însă cu grijă momentul zilei, pentru că în sezon poate fi extrem de cald. Revenind la soare şi mare, trebuie să pomenesc şi locurile unde vă puteţi întinde, leneş, la plajă.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu